Eslövs kommun logotyp

Avgifter

Allmänt om avgifter

För vissa tjänster och serviceinsatser betalar du som brukare en avgiftPDF (pdf, 215 kB). Kommunfullmäktige har fastställt vilka avgifter som ska gälla för Eslövs kommun. Avgiften räknas om varje år utifrån aktuella inkomster, aktuell boendekostnad och förändringar i minimibelopp, prisbasbelopp samt konsumentprisindex.

Avgiftens storlek baseras också på vilka insatser som beviljats och din betalningsförmåga. Betalningsförmågan beräknas utifrån:

  • inkomster och skatt
  • bostadskostnad och bostadstillägg
  • minimibelopp

Inkomst- och bostadsförfrågan

Kommunen begär regelbundet in aktuella uppgifter från dig. Det är frivilligt att lämna inkomstuppgift och accepterar du gällande taxa behöver du inte skicka in en inkomstuppgift.

Om du lämnar in inkomst- och bostadsförfråganPDF (pdf, 179.9 kB) samt kopia på din inkomstdeklaration med specifikation för beräkning kan din avgift eventuellt reduceras.

Minimibelopp

Minibeloppet grundar sig på prisbasbeloppet och beslutas årligen av riksdagen. Beloppet är en riktlinje över vad du ska ha kvar att leva av då du har betalt din hyra.

Avgifter inom Vård och Omsorg 2018PDF (pdf, 215 kB)

Sidan uppdaterad: 2018-01-11

KONTAKTA OSS

Kontaktcenter

måndag–fredag
08.00–16.30

Eslövs stadshus, besöksadress Gröna torg 2

0413–620 00
kommunen@eslov.se

Journummer till olika verksamheter när Kontaktcenter är stängt.

Mera läsning

Kontaktcenter

- välkommen till Eslövs kommun!

Telefon: 0413-620 00
E-post: kommunen@eslov.se

Besöksadress:
Stadshuset, Gröna torg 2 i Eslöv

Postadress:
Eslövs kommun, 241 80 Eslöv

Org.nr: 212000-1173

Fler kontaktuppgifter 

Följ oss

Eslövs kommun på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Händer i Eslövlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Facebooksida, kommunala
och andra arrangemang
i Eslövs kommun

Eslöv och jaglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Facebooksida, nyheter
om Eslövs utveckling

Nyheter via RSS

Se alla våra kanaler