Startsidan

Årets kvalitetspris till Fixarservice

Fixarservice, personer från Daglig verksamhet som hjälper pensionärer, vann Vård och Omsorgs kvalitetspris 2011.
Det var fjärde året i rad som Vård och Omsorg anordnade tävlingen, där ledorden är kvalitet, egenmakt och förändringsvilja. 16 bidrag lämnades in och bedömdes av en jury.

Förstapriset gick till personer inom Daglig verksamhet, som hjälper pensionärer. Det handlar om uppsättning av gardiner, byte av glödlampor och andra sysslor för att förebygga fall och olyckor.

Den nya tjänsten Fixarservice innebär att deltagarna känner sig behövda och uppskattade samtidigt som pensionärerna får en service som de är mycket nöjda med.

Juryns motivering var: "Att som individ kunna hjälpa andra och känna sig behövd främjar hälsa och delaktighet hos brukaren".

Andrapriset gick till Lapplandsvägen 11A som lyckats få gravt utvecklingsstörda barn att kunna uttrycka sin vilja, vilket ökat deras inflytande.

På tredje plats kom Bergagården Plan blå, som låtit pensionärerna planera och genomföra regelbundna trivselkvällar.

Senast ändrad:
2011-04-15

Ansvarig för uppdatering:
Sigvard Olsson

Ansvarig förvaltning:

Postadress: Eslövs kommun, 241 80 Eslöv  |  Org.nr.: 212000-1173  |  Telefon: 0413-620 00  |  E-post: kommunen@eslov.se